8 tips voor een positieve Employee Experience

Positieve Employee Experience

Employee Experience! Steeds meer werkgevers zijn zich ervan bewust dat werkplezier voor medewerkers een belangrijk onderdeel is van hun loopbaan.

Employee Experience helpt bij te dragen aan werknemers die fluitend naar hun werk gaan, wat zorgt voor: verlaging van het ziekteverzuim, verhoging van productiviteit, tevreden klanten en dus groei van de onderneming. Win-Win!

Hoe zorg je nu als werkgever voor Employee Experience?

Lees de onderstaande tips om een begin te maken en ervaar de voordelen! Succes gegarandeerd!

  1. Behandel medewerkers als je beste klanten, zij zijn je interne klant en je visitekaartje
  2. Vraag de medewerkers wat voor hen belangrijk is om met plezier naar het werk te komen, niet in het algemeen, maar juist naar hun werk bij jullie organisatie
  3. Betrek medewerkers in het verbeteren van het werkplezier
  4. Geef de medewerkers de kans om balans tussen werk-privé goed te houden, werken is een onderdeel van het leven. Dit leven bestaat uit meerdere factoren. Wees daar van bewust
  5. Geef medewerkers aandacht, vraag eens hoe het met zijn/haar partner gaat, toon oprechte interesse
  6. Geef medewerkers waardering, hierbij bedoelen we geen geld, maar een compliment doet wonderen
  7. Inventariseer regelmatig of de medewerker nog op zijn/haar plek zit, doe dit door hier met de medewerker zelf over te praten.
  8. Zorg dat medewerkers bij HR terecht kunnen voor hulp en ondersteuning om te kunnen praten, groeien en ontwikkelen

Een tevreden interne klant (Employee Experience) zorgt voor een tevreden externe klant (Customer Experience).

Angelique Wittenbernds

DiFiducia

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *